31 augustus 2020

Lesbrief week tegen pesten samen aan zet

De lesbrief Samen aan zet! vind je hier.

Wil je meer GRATIS KiVa-werkvormen uitproberen in de klas? Schrijf je dan hier in!

Samen aan zet! Dat is dit jaar het thema van de Week Tegen Pesten. Bij KiVa gaan we uit van de kracht van de groep om er een fijne school van te maken. Daarbij zijn leerkrachten en kinderen altijd samen aan zet!

Hoe zorg je dat kinderen zich verantwoordelijk voelen voor elkaar, voor hun klas, voor de school én voor zichzelf? Hoe kan je ervoor zorgen dat je samen met de kinderen een fijne sfeer in een groep versterkt? In deze lesbrief, die in het teken staat van de Week Tegen Pesten 2020 en geschikt is voor zowel KiVa-scholen als niet KiVa-scholen, besteden we hier nog eens extra aandacht aan door middel van een aantal werkvormen die je kunt inzetten in je groep. Daarbij staan drie onderwerpen centraal: samen kennismaken, samen afspraken maken én samen verantwoordelijk zijn.