KiVa Lespakket Rik de Pauw inclusief handpop

KiVa  Lespakket Rik de Pauw inclusief handpop

Het lespakket Rik de Pauw is een aanvulling op het huidige KiVa-materiaal voor groep 1 en 2 in de onderbouw, gericht op sociale vaardigheden en de sociaal emotionele ontwikkeling. Het lespakket bevat:

• Een knieboek met 18 verhalen en 36 platen.
  • Een leskist met 18 items die voorkomen in het verhalenboek.
  • Een handpop Rik de Pauw
  • Een Rik de Pauw poster op A1 formaat met de KiVa-regels.
  • Een katern met ruim 120 praktische en enthousiasmerende oefeningen die leerkrachten kunnen inzetten in de groep.

Het mooie is dat het lespakket Rik de Pauw naadloos aansluit op het huidige onderbouwmateriaal. Bovendien ontstaat er met Rik een doorlopende leerlijn tussen alle groepen. Rik de Pauw is dan ook te vinden in bijna de helft van de KiVa-scholen!

Het materiaal van Rik is concreet, tastbaar en makkelijk toepasbaar. Ook actuele situaties en gebeurtenissen kunnen aan de hand van Rik worden besproken met leerlingen. Rik sluit aan bij de belevingswereld van de leerlingen en leert hen spelenderwijs sociale vaardigheden aan. Op die manier wordt de sociale emotionele ontwikkeling van de leerlingen gestimuleerd en wordt er op een positieve manier gewerkt aan een fijne groep.

Meer weten over Rik de Pauw? Klik dan hier!

Om te kunnen bestellen moet u eerst inloggen KiVa school worden
Vragen? Bel: 050 - 36 39 354

Specificaties

InhoudA3 knieboek met standaard, KiVa-katern Rik de Pauw, leskist Rik de Pauw met handpop en 18 items (o.a. een gelukssteen, een pauwenveer en wol van mevrouw Schaap) en Rik de Pauw poster