17 april 2023
Online

KiVa bestaat 10 jaar! - Webinar ouderbetrokkenheid: effectief en efficiënt samenwerken met ouders

Dit evenement is al voorbij.
Bekijk onze events

Webinar ouderbetrokkenheid: effectief en efficiënt samenwerken met ouders

Kinderen ontwikkelen zich beter bij een goede samenwerking met ouders. Onderzoek heeft dat meermalen aangetoond. Maar hoe geef je ouderbetrokkenheid vorm? Hoe werk je effectief met ouders samen van kinderen die gepest worden en kinderen die pesten? Ouders die het gedrag van hun kinderen niet onder ogen zien, niet realistisch lijken te kijken naar hun kind: hoe creëer je een veilig klimaat zodat ze hun werkelijke zorgen met je delen? Wat het soms echt lastig maakt: de afwezige, passieve ouders, te mondige en veeleisende ouders, de curlingouders, ouders die geen Nederlands spreken enzovoort.

In een interactieve lezing neemt Peter de Vries je mee in de wereld van ouderbetrokkenheid, als expert maar vooral ook als vader. Een verhaal op basis van wetenschappelijk onderzoek met veel concrete voorbeelden, emotie, in de spiegel kijken en met humor. Misschien komt zijn naam je bekend voor, Peter was spreker op de regiobijeenkomsten van schooljaar 2018-2019.

Peter was bijna tien jaar leraar in het basis- en speciaal basisonderwijs en werkte daarna als locatiemanager op een orthopedagogisch dagcentrum voor kinderen en jongeren met een meervoudige beperking. Ook werkte hij als principal consultant ouderbetrokkenheid en ontwikkelde het concept ‘Ouderbetrokkenheid 3.0’. Nu is hij expert op het gebied van ouderbetrokkenheid en doet promotieonderzoek aan de Rijksuniversiteit Groningen. Meerdere boeken over ouderbetrokkenheid staan op zijn naam. Zie ook: www.peterdevries.nu.

*Deelname is gratis

Online