31 juli 2020

Kinderen voelen zich vaker eenzaam

De helft van de kinderen in Nederland voelt zich wel eens eenzaam, blijkt uit onderzoek van de Kindertelefoon. Het niet hebben van vrienden, zich anders voelen, buitengesloten worden en afgewezen voelen zorgen ervoor dat deze kinderen zich eenzaam voelen. Naast deze groep is er ook een groep kinderen bijgekomen die zich eenzaam voelt als direct gevolg van de corona uitbraak. Zo konden zij door de uitbraak niet meer afspreken met vrienden en vielen hun activiteiten buitenshuis weg.

Om eenzaamheid onder kinderen en jongeren onder de aandacht te brengen is de Kindertelefoon de campagne 'Hoe gaat het met jou vandaag' gestart. Kinderen kunnen hier meer informatie vinden over eenzaamheid en ervaringen lezen van anderen.