16 juni 2023

Lesbrief Week tegen Pesten 2023

Goed voor elkaar!

In september wordt de Week tegen Pesten weer georganiseerd door Stichting School en Veiligheid. Dit jaar is het thema Goed voor elkaar!

Download hier de KiVa-lesbrief van de Week tegen Pesten 2023

Hoe zorg je dat kinderen zich verantwoordelijk voelen voor elkaar én zichzelf? Hoe kan je ervoor zorgen dat je samen met de kinderen een fijne sfeer in een groep versterkt? In deze lesbrief, die in het teken staat van de Week tegen Pesten 2023, besteden we hier nog eens extra aandacht aan door middel van een aantal werkvormen die je kunt inzetten in je groep. Daarbij staan drie onderwerpen centraal: samen kennismaken, samen afspraken maken én samen goed voor elkaar. Want ben je goed voor elkaar? Dan ben je goed voor jezelf!

Met de kleuters over dit onderwerp praten? Gebruik het speciale verhaal van Rik de Pauw: Goed voor elkaar?

Download hier het verhaal en de bijpassende opdrachten