1 september 2022

KiVa lustrumacties

In het schooljaar 2022-2023 bestaat KiVa 10 jaar in Nederland! Daar zijn wij enorm trots op en willen we samen vieren met al onze KiVa-scholen.

In het lustrumjaar vinden daarom verschillende leuke activiteiten plaats. Zo kan je leerzame webinars volgen, meedoen aan onze fotoactie konden alle KiVa-scholen voor de vakantie een lustrumbox aanvragen. Elke school die zich heeft aangemeld ontvangt gratis een lustrumbox. De boxen worden aan het begin van schooljaar 2022-2023 opgestuurd. De box bevat verschillende speciaal ontworpen spellen passend bij het eerste KiVa-thema, een positieve mindset en ons 10-jarig bestaan! In de doos zitten drie spellen, zodat er voor elke leeftijd een leuk spel in zit:

• Een Rik de Pauw memory-spel

• Ganzenbord - Wie ben jij editie

• Kennismakingspel: noem 3 dingen die…

De foto-actie

Voor de zomervakantie werden er al leuke foto's ingestuurd! Je kunt ook aan het begin van dit schooljaar nog meedoen met jouw groep! Klik hier om te lezen hoe het werkt en wat je kunt winnen.

Jezelf aanmelden voor de webinars?

1. Op 26 september 2022 vertelt KiVa-trainer Nikky Bergmans over geluk bij kinderen en positieve educatie.

2. Op 13 februari 2023 spreken onderzoekers Danelien van Aalst & Tessa Kaufman over KiVa voor elk kind en de rol van de leerkracht

3. Op 17 april 2023 vertelt oud-regiobijeenkomst spreker Peter de Vries een actueel verhaal over het vergroten van ouderbetrokkenheid.

Ook onze jaarlijkse webinars van Rik de Pauw en de Klasse!Vergadering worden dit lustrumjaar gegeven.